20120210

HEJ BLOGGEN!

Hej hej hej, hej så mycket hej!

Jag har inte bloggat på jättelänge! Förlåt till er som följer (följde...).
Hehe.

Har inte hunnit blogga, eller ja, jag kunde väl ha hunnit om jag hade tagit mig tid till att hinna. Vilket jag inte har.

Men nu är det snart vår! Och jag älskar våren!
Så nu, denna årstid, när jag blir en solstråle själv när skolen skiner, tänker jag fan ta mig tid och blogga. EOD. (END OF DISSCUSION).

Har dagens första lektion snart, börjar kl 9.00. Har varit här och väntat sedan 7.20, haha! Jag har förmodligen aldrig varit på skolan såhär tidigt. Trodde faktiskt att det skulle vara låst, men det var det inte. Jag var faktiskt här först av alla, förutom vaktmästaren, den så kallade upplåsaren. Det kändes rätt tomt, ensamt och till och med litet läskigt tror jag. Jag har suttit i entren och hälsat alla lärare välkommna. Fast egentligen var det tvärtom. Lärarna hälsade mig välkommen - trots att jag var här först. Komiskt.

En förbjuden frukt gick förbi nyss. (En snygg specialpedagog)
 "Visste inte att du hade glasögon!"
Han ser glatt överraskad ut och säger det med en väldigt trevlig ton.

 "Hehehe", svarar då jag och ser ut som ett frågetecken. ????????

Han blir lite osäker, men ler fortfarande. Han för konversationen vidare.
 "Ja... Jag har nog aldrig sett dig i det förut"

Och på det svarade jag "Okej" och därmed avslutade jag samtalet.
Sedan tittade han på mig i några sekunder, log och gick sedan utan att säga mer.
Jag hade nu helt öppet förstört mina chanser till ett trevligt, normalt samtal.
Det blev en ganska konstig stämning, kände jag själv, på grund av att jag inte förde samtalet/småpratet/ kallpratet/konversationen vidare även fast jag ville prata med honom.

Nu i efterhand kan jag komma på minst tio olika saker jag hade kunnat säga, varav det bästa exemplet är "Ja, det har du nog inte, jag hade linser förut!" Typ. Detta var ett exempel av hundra, på tillfällen då jag ej kan föra en normal konversation.

Jag är fan ett roligt exemplar! Haha! Jag vet vart felet sitter, men inser att lobotomi är helt fel. Det krävs nog mer än så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar